Corona-information inför er semester

Varje dag
Hur påverkas er semester på Ramsvik av Corona?

Vi följer noggrannt rapporteringen om Corona och vi agerar och anpassar vår verksamhet efter gällande regler och rekommendationer. Det är viktigt för oss att både gäster och personal, barn och vuxna, känner sig trygga med att vara på Ramsvik. Vi vill att Ramsvik fortsatt ska vara den där härliga platsen där man kan slappna av och njuta av den fantastiska naturen vid havet. Klicka här för att få mer information om hur Corona påverkar din vistelse på Ramsvik. Vi kommer att uppdatera informationen löpande.

Varmt välkomna till Ramsvik säsongen 2020!

Vanliga frågor och svar angående corona:

Fråga: Har ni öppet i sommar? Svar: Ja, vi har öppet som vanligt 30 april – 27 september. Däremot har vi valt att skjuta på öppningen av restaurangen till den 15 maj.

Fråga: Omfattas inte ni av max 50 personers-regeln? Svar: Nej, vi omfattas inte av regeln ”max 50 personer” när det gäller hur många personer som får bo i våra stugor och vistas på vår anläggning. Däremot ska vi motverka trängsel och uppmana till att tvätta händerna, hålla avstånd och att stanna hemma om man är sjuk. Vi får inte heller arrangera någon aktivitet för mer än 50 personer.

Fråga: Får jag alla mina pengar tillbaka om ni inte kan ha öppet på grund av corona? Svar: Vi räknar med att ha öppet hela säsongen 30 april-27 september och tillämpar våra ordinarie regler för bokning, avbokning och återbetalning (läs om dem nedan*). Om vi tvingas stänga kommer vi att tillämpa de regler för ombokning och återbetalning som då rekommenderas för vår bransch av Konsumentverket och Allmänna reklamationsnämnden.

Fråga: Vad skulle hända om någon av oss får Corona och därför inte kan komma? Får vi tillbaks pengarna? Svar: Vi rekommenderar er att ta kontakt med ert försäkringsbolag och fråga vad ni har för reseskydd vid sjukdom. De flesta har ett bra reseskydd i sin hemförsäkring, men det är bäst att kolla upp om detta gäller vid Corona. Annars rekommenderar vi er att lägga till vårt avbeställningsskydd. Då får ni avboka fram till kl 10 på ankomstdagen utan anledning. Vi återbetalar allt utom kostnaden för avbeställningsskyddet.

Fråga: Vad händer om det fortfarande är stora restriktioner med tanke på att slutbetalning är gjord? Svar: Våra ordinarie bokningsregler gäller (se nedan*). Det är samma regler oavsett om slutbetalning har gjorts eller inte.

Fråga: Kan vi skjuta vår bokning framåt på säsongen? Eller är det bäst att avboka? Den är betald och klar Svar: Ni får ändra bokningen om ni vill och flytta fram till nya datum antingen i år eller nästa år. Vi tar inget extra betalt för att göra ändringen. Däremot kan bokningen bli dyrare om ni väljer datum under högsäsong och då får ni betala mellanskillnaden. Betalningen ni gjort följer med till de nya datumen. Om ni hellre vill avboka, gäller våra ordinarie regler för avbokning och återbetalning (se nedan*).

*Våra ordinarie regler för bokning, avbokning och återbetalning är: All betalning sker i förskott. Bokningen är bindande när första betalning skett. Om du avbokar senast 2 veckor före ankomst - full återbetalning med undantag för 500 kr, som är en avbokningsavgift

Om du avbokar senare än 2 veckor före ankomst - ingen återbetalning

Om du tecknar avbeställningsskydd, som kostar 10% av hyresbeloppet, kan du avboka med full återbetalning (förutom kostnaden för avbeställningsskyddet) fram till kl 10 på ankomstdagen.

Det är helt fritt att omboka till nya datum, både i år och nästa år. Vi tar inget extra betalt för att genomföra ändringen. Däremot kan bokningen bli dyrare om ni väljer datum under högsäsongen, i så fall betalar ni mellanskillnaden. Om betalning är gjord, följer betalningen med till de nya datumen.

Hitta boende direkt
Ankomst:
Hemresa: